MarlouFlos.reismee.nl

Eerste week school

Hoi!

Bedankt voor de reacties (:

Vandaag is het zaterdag... Eerste week school zit erop! Woow.

Dinsdag zijn Alice en ik met de taxi gebracht (Joy moest werken en we wisten de weg niet...), en bij de receptie een hoop gedoe voordat ze wisten wie we waren. Uiteindelijk zijn we in onze mentorgroep terecht gekomen, en toen ging het goed. We kregen ons rooster, en een hoop info. Toen was het pauze... Dat had beter gekund. Alice en ik zaten buiten, en er was een wesp... Tja, op je eerste schooldag naar de 'nurse' gaan, dan voel je je toch best wel stom, maar ja.

Vervolgens nog een 'intro' met de klas gehad, dat was erg leuk, en toen naar huis, eindelijk. Want het is toch best vermoeiend de hele tijd in een andere taal denken en praten.

Dinsdag vervolgens eerste lesdag, moesten eerst een wiskundetest (!) maken. Nou is dat op zich niet zo'n probleem, maar vierkante cijfers en x in verhouding met y is in het Engels toch wel een beetje anders. Vervolgens aarderijkskunde, waar ik te laat was. (Ik dacht dat t dinsdag was ipv woensdag...). Wel moeilijk, want al die termen zijn in het Engels nu, dus dan heb je af en toe echt geen idee waar het over gaat. Gelukkig geeft Joy aarderijkskunde op haar school, dus zij wilde me wel helpen haha.

Verder heb ik nog Engelse literatuur, 26 september gaan we naar The Merchant Of Venice in Strattford, dus dan weet je wel waar het o.a. over gaat (:

Duits is weer een heel ander verhaal... We zijn maar met drie, en ik voel me een nerd! Ik kan het gewoon lezen en zo en dacht dat hun dat ook konden... Maar blijkbaar niet zo goed haha. Net zoals ze niet wisten dat de tweede oorlog in 1945 eindigde...

Frans is wel wat moeilijker. De lerares praat de hele tijd Frans, en we moesten een stuk vertalen. Dat gaat dan letterlijk Frans-Nederlands-Engels. Moeilijk!

Verder zijn de mensen erg vriendelijk. De leraren vragen regelmatig of Alice en ik het bij kunnen houden, en de leerlingen wijzen ons graag de weg naar het lokaal, gelukkig (:

Al met al viel het dus best wel mee, ondanks een paar kleine probleempjes, en heeeeel veel tussenuren.

Groetjes

Reacties

Reacties

Gayke

Hoi Marlou

Nou klinkt heel erg goed. Leuk om te lezen dat het best meegevallen is. Heb regelmatig aan je moeten denken afgelopen week. Inderdaad lastig als je moet vertalen van frans-Ned-engels. Na een uurtje ben je helemaal kapot.
Hoe is het met Alice? Wel gezellig en hetgeen je ervan verwachtte?
Paul is gisteren weer naar zee vertrokken. Jullie izjn dus samen weer opnieuw begonnen.
Heel veel serkte en plezier verder.

Marlou

hoi!
Ja met Alice gaat het goed, we kunnen het goed met elkaar vinden gelukkig (:
Het tijdschrift is trouwens door de bus gekomen, dankjewel!
Groetjes Marlou (ook aan Paul (: )

Opa Flos

Hoi Marlou,
Terug van vacantie vond ik jouw nieuwe "verhaal".
Fijn, dat het klikt met Alice en dat jullie ook steun aan elkaar beleven. Het zal best moeilijk zijn, de lessen te volgens maar na verloop van tijd is dat voor jou geen probleem meer, daarvan ben ik overtuigd.Veel plezier en sterkte en tot de volgende keer.
Opa/Mia.

Marlou

Hoe was Berlijn? Ja inmiddels gaat t alweer beter (:
Duits is echt grappig, allemaal dingen die ik 2 jaar terug al had :P
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active