MarlouFlos.reismee.nl

Een cultureel weekend. Soort van.

Hallo!

Na een week lang angst te hebben dat ik (nu al) niks meer weet om hier te schrijven, ben ik blij dat ik gewacht heb tot na gisteren! Gisteren zijn we naar The Merchent of Venice geweest, of toepasselijker... The Merchent of Las Vegas.

Vrijdagavond is Cameron hier weer blijven slapen, hij had 50 Gogo's meer dan vorige week! Alice en ik zijn die vrijdagavond naar Super 8 (film) geweest, in Market Drayton. De bioscoop hier stelt niet zo veel voor, is gewoon één zaal, met maar één film per avond. Maar de zaal is wel echt supercool! Voor het scherm hebben van die rode theatergordijnen hangen, die pas openen wanneer de film begint. De zaal is erg hoog, en heeft een paar oude lampen hangen... Lijkt net een bioscoop van vroeger, echt cool! De film was ook echt super (8) trouwens! Alleen ik was vergeten waar hij over ging, dus toen het om een of andere losgeslagen reuze-alien bleek te gaan, was ik bang dat ik niet veel van de film zou zien, maar dat viel toch wel mee.

The Merchent of Venice daarentegen... Woow. Vorige week dinsdag hadden we de film met de klas gekeken, zodat we wisten waar het verhaal over ging, en we de personen kenden en zo. De film was dus echt boring, dus de meesten (ik ook...) gingen met zo'n instelling van 'we zien wel.'

Nou, na tien seconden was ik al verkocht! Dit stuk was in Las Vegas geplaatst (om te laten zien dat het 'moraal' ook nog in de huidige tijd van toepassing is), en daar was Elvis Presley (niet de echte) met Viva Las Vegas (Lizan, het was een andere dans dan die van de wii...)!! Echt cool. Hij bleek dus Launcelot Gobbo te zijn, kwam ik halverwege achter (ik dacht dat hij gewoon entertainment was voor decorwisseling). Vervolgens wordt het stuk dat drie mannen een box moeten kiezen, als ze met Portia willen trouwens, gedaan als een tv-show! Met Portia als een dom blondje.Voor echte Shakespeareliefhebbers een beetje disrespectvol, maar voor de meeste echt grappig. Als je de drie prinsen als een boxkampioen, een sombreroman en Bassanio als Hercules ziet verschijnen, kun je het gewoon niet meer serieus nemen. Net als Gratiano op een hyperactive Bruno Mars lijkt, en in zijn Yoda-costuum met Batman en Jerry (van Tom en Jerry) een serieus gesprek voert... Tja.

Net als opeens de Barbra Streising (van oehoe oehoe oehoehoe oe oe of zoiets) song voorbij komt als achtergrond muziek van de jongere mannen in een auto, of Glee's Don't Stop Believing als achtergrond wanneer Portia en Nerissa zich opmaken voor de bruiloft... Heel anders dan de film, maar erg goed! De Yoda en Batman blijven toch mijn favoriet (vooral omdat Batman (ik weet niet wie het was) een vrouw uit haar kamer haalt, en zij verkleed blijkt te zijn als Robin).

Nou nadat het een enorme meevaller blijkt te zien, en we terug zijn op school, en een lift krijgen van de leraar, staan we toch weer voor een probleem. Joy had de sleutels in het slot laten zitten, waardoor wij niet naar binnen konden. Na de huistelefoon en mobiel (stond uit) gebeld te hebben, is Alice over de poort geklommen, en hebben we geprobeerd Joy te roepen (haar slaapkamerraam stond open). Toen dat niet blijk hebben we een mentos naar het raam gegooit (net als Romeo en Juliet), en toen dat niet werkte hebben we Alice's kam maar gebruikt. Sasha blaft ook niet of zo, op die momenten dat het nodig is. Uiteindelijk is Joy wel wakker geworden, maar ik wil niet weten wat de leraar ervan denkt! Die zal niet snel meer leerlingen een lift aanbieden denk ik.

Groetjes Marlou

Reacties

Reacties

Anita

Zo zie je maar weer dat er altijd verrassingen zijn, zelfs op culturele vlak. Maar dat thuiskomverhaal van jullie vind ik ook wel een film waard. Maar goed dat buren niet dachten dat jullie inbrekers waren....
Groetjes.

Joey

Haha vette interpretatie van moderne literatuur xD

Verder hahahahaha gebeurd jou weer eens thuis te komen en niet nar binnen te kunnen ofniet? :P

haha hopefully you had a lot of fun that night :P great story:P

xx joey

Marjo

Zo te horen ben je in het echte Engeland terechtgekomen, als ik jouw verhaal lees over de bioscoop. Alles is daar nog zoals het hier 50 jaar geleden was. Maar dat maakt niet uit, een leuke film is een leuke film waar die ook gedraaid wordt!

Marloes

das wel echt een super leuk verhaal :p (van oehoe oehoe oehoehoe oe oe of zoiets) hahaha! dat klinkt zo grappig :p fijn dat t niet zo'n saai stuk was. anders had je waarschijnlijk niet eens mogen slapen.. :O
spreek je op fb, xxx marloes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active