MarlouFlos.reismee.nl

The Neighbourhood

Nou, gisteravond was wel het toppunt.

Al meerdere malen deze maand (en blijkbaar voordat we kwamen ook al) hebben we last van de buren, die hun muziek regelmatig nogal hard hebben opstaan. Ook hebben we een paar 'fock off's' gehoord. De andere buren hebben een leuker verhaal. 's Avonds hoor nog een paar fucks en dan staat de man op straat met zijn trolley. Vervolgens loopt hij naar het grasveld tegenover en gaat daar op zijn trolley liggen. De volgende morgen was hij echter wel weg.

Maar gisteren was erg. Sinds 3 uur 's middags was de muziek al bezig, en rond een uur of 10 gingen ze allemaal naar buiten. Wij hoorden weer een paar focks en fucks en gingen naar Alices en mijn slaapkamer om door het raam naar buiten te kijken. Bleek dat ze nogal ruzie hadden. Vervolgens heeft Joy de politie gebeld, want ze bleven veel lawaai maken en we dachten dat ze nu ook aan het vechten waren. De andere buren waren inmiddels ook bezig, we zagen ze op en neer lopen. Vervolgens komt de politie, gaan ze naar de verkeerde buren!!

Ze praatten met een man die buiten rondliep naar de andere buren, en vervolgens bleven de agenten daar een tijd staan praten met die man, maar ik heb ze niet naar de goede kant zien lopen. Na 20 minuten of zo ging de politie weer. De buren belden bij ons of de muziek te luid was, wij zeggen dat dat niet de oorzaak is dat we belden, maar dat die inderdaad wel luid was. Vervolgens komt de buurvrouw (22) binnen, en vertelt Joy wat er was gebeurd. Blijkbaar had een man (een vriend of zo van haar) haar bedreigd met iets (ik kende het woord niet, en ben het vergeten nu) en daar was alle commotie over. Daarna ging ze weer naar huis.

Nou, nog geen kwartier later ging de muziek weer! Wij geïrriteerd maar zeiden maar niks. Vervolgens (we keken een film) was Joy in slaap gevallen, rond 12en, en Alice en ik hoorden weer wat vage toinken, alsof iemand tegen de muur sloeg of hard stampte of zo. Daarna nog een harde klap en een vrouw die schreeuwde. Toen was het stil en de film was ook afgelopen. Wij lieten het maar hangen, twee keer politie bellen is ook zo stom, maar toen we naar bed gingen stond er wel weer een politiebus voor de deur. Wie heeft gebeld, geen idee, maar het is goed te weten dat wij niet de enigen waren. Rond half 2 reed de politie weer weg (wat ze deden geen idee, maar in de reflectie van de bus konden we zien dat ze binnen aan het opruimen waren) en toen was het stil.

Vanmorgen wij opstaan, en rond 11 weer gestomp. Joy maakt de deur open om te kijken waarom, blijkt dat ze een nieuwe deur in aan het zetten waren.

Nou, wat er allemaal is gebeurd geen idee, hopelijk komt de buurvrouw vandaag nog langs, gisteren zei ze namelijk dat ze het vandaag nog even rustig uit zou leggen.

En dat was de zaterdagavond.

Verder is er niet zo heel veel gebeurd. Dinsdag zouden we gaan bowlen met onze rep en haar andere studenten, maar wij dachten dat ze ons om 5 op zou halen, bleek dat we om 5 in Telford hadden moeten zijn.

Afgelopen zaterdag zijn Alice en ik nog naar Telford geweest, maar aangezien het bijna 2 uur met de bus is (20 min in auto) zullen we dat ook niet zo snel meer doen.

Groetjes Marlou

Paul

Mooi verhaal. Wel weer typisch brits;-), al komt het natuurlijk ook in Nederland voor.
Sterkte met de buren!
Paul

silvie van Bommel

Wat een verhaal zeg.
Zulke dingen gebeuren hier ook alleen niet bij de
buren

Tiny Goumans

Hey Marlou,
Zo, nu heb ik eindelijk eens de moeite genomen (Laura ingeschakeld) om je belevenissen te volgen. Laura praat ons wel bij als je iets leuks/interessants meegemaakt hebt. Het klinkt en ziet er lekker Engels uit. Leuk zeg! Zo'n ontbijtbordje doet mij denken aan vakantie, voor jou is het 'gewoon'. Zo te lezen kan het ook in Engeland 'z'n gangetje gaan'. Het verhaal van de buren houdt de spanning erin. Gek eigenlijk dat er alweer bijna twee maanden voorbij zijn, snel gaat het! We staan hier klaar voor de herfstvakantie, even lekker niets. Veel plezier nog daar, tot een volgende keer.
Groetjes van Tiny, Peter en Ellen. Van Laura krijg je zelf al groetjes, toch ;) ..!?

ingrid

he marlou , jullie mam liet mij even je verhalen lezen. wat anders allemaal he. wel leuk om te horen wat je allemaal zo meemaakt.
echt engels allemaal. is je maatje op je kamer leuk? ze houdt in ieder geval van poetsen , dat las ik wel.
in ieder geval heel veel groetjes en een dikke knuffel van ons. ingrid en martien.

je neefje en nichtje :D

hai
bij jou in de buurt gebeurd in ieder geval veeel meer dan bij ons XD we wensen je succes met alle bedreigingen en hopen dat jullie geen nieuwe deur nodig hebben ;)
groetjes van je super-leuke-lieve-knappe-GEWELDIGE neefje en nichtje uit Tegelen
(srry voor de opscheppreigheid :)