MarlouFlos.reismee.nl

A Ginger Country

Hooi!!

Eindelijk is januari dan voorbij! De tijd vliegt...

All Time Low en Birmingham zitten er inmiddels ook weer op... Maar het was het waard! Hoewel we in totaal bijna 3 onderweg zijn geweest, was het het wel allemaal waard. All Time Low in de O2 Acadamy was geweldig, hoewel de rij wel erg lang was. Gelukkig was de zaal niet te groot, en konden we alles toch nog redelijk zien (:

In Birmingham hebben we vervolgens ook nog goed kunnen shoppen. Toen ze in Starbucks de muffin en cheesecake vergaten af te rekenen, was het natuurlijk al helemaal cool. Daar bovenop had Cadbury een 'muziekale chocoladefontein' opgezet in het midden van de 'Bullring' (groot binnencentrum), en gaven ze gratis chocolade weg. Helaas liepen wij die net mis, maar het feit dat bijna de hele 'Bullring' naar chocolade rook, maakte het toch wel weer aardig op. Birmingham is bovendien ook de grootste stad van Engeland, op Londen na. Dat verklaarde voor mij waarom we de vorige keer verdwaald raakten, maar deze keer konden we gelukkig wel alles doen en zien.

Verder hebben Alice en ik nog wat typische Engelse dingen uitgezocht, en hoewel ik het wel mee vind vallen met de 'ginger people,' vindt Alice het maar 'a ginger country.'Dat klinkt toch wel een stuk interessanter dan gewoon 'Engeland!' Ook heeft Sophie ons nog echte Engelse uitdrukkingen geleerd zoals 'flipping heck' en 'golly gosh.' Ik hou het maar bij 'blimey,' nog steeds mijn favoriet.

Ook heb ik nog een paar andere ontdekkingen gedaan... Charles Darwin was geboren in Shrewsbury. Zutphen en Shrewsbury zijn 'twinned,' hoewel geen idee heb van wat dat betekent. Op een Engelse verjaardag (Julie was jarig) hebben ze gewoon cake, helaas geen vlaai, hopelijk kan ik een taart of zo vinden voor mijn 18e, dat klinkt toch wat meer als een verjaardag!

Er blijkt trouwens ook nog een 'Amerikaanse' en 'Engelse' manier van spelling te zijn. Zo schrijven de Amerikanen blijkbaar hoe je het uitspreekt. 'Colour' wordt 'color' en 'apologise' wordt 'apologize.' Weer iets om op te letten wanneer ik een essay moet schrijven (:

Alice en ik gaan nu ook naar de fitness van school... Best wel handig. Ook hebben we nog altijd Badminton op woensdag, wist niet dat ik zo actief kon zijn!

Nou, ik denk dat dat het voor voorlopig wel weer even is. Na volgende week hebben we alweer vakantie, en waarschijnlijk gaan we dan nog naar Liverpool. Ook staat er nog een dagje naar Newcastle gepland, voor de bioscoop. Cameron blijft waarschijnlijk de hele week logeren... Ik zal mijn energie hard nodig hebben.

Groetjes Marlou

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active